3D Electronic Game Research and Development for Christians

Authors

  • Tatiara Pereira Andrade Carneiro Centro Universitário Unirg
  • Sofia Mara de Souza Centro Universitário UnirG

DOI:

https://doi.org/10.17648/rsd-v7i9.440

Keywords:

electronic games; 3D games; Unity; Christian game.

Abstract

With the technological growth in relation to the electronic games, the debates on the subject also increased, because some young people exaggerate and spend hours and hours in frete to electronic devices. For the evangelical environment, this fact does not seem pleasant, since it can become a problem because, according to literature, it leads them to have different and even aggressive behavior and attitudes in the social context. When doing the research on the subject it was possible to realize that the area of games aimed at Christians does not grow in the same proportion as others, and with that they do not have an entertainment medium specifically aimed at their profile. This article aims to present the development of a 3D electronic game aimed at young Christians in order to introduce and increase the interest of the end user. For this we used the game engine Unity for development of the project and Sketchup for modeling the 3D objects of the scenarios

References

AMOROSO , Danilo. A Historia dos Video Games: do osciloscópio aos gráficos 3D. TecMundo, 2009. Disponivel em: < https://www.tecmundo.com.br/xbox-360/3236-a-historia-dos-video-games-do-osciloscopio-aos-graficos-3d.htm> Acesso em: 27 abri. 2018.

BARBOZA ,Eduardo ,SILVA, Ana Carolina. A evolução tecnológica dos jogos eletrônicos: do videogame para o newsgame. Ciberjo,2014. Disponivel em: <http://www.ciberjor.ufms.br/ciberjor5/files/2014/07/eduardo.pdf>.Acesso em: 02 abr. 2018

BORGES, D. Bizinotto. Interface Digital para Avaliação Pós-Ocupação em Habitação utilizando Unity3D e Blender. Docplayer, 2015.Disponivel em: <http://docplayer.com.br/11513534-Interface-digital-para-avaliacao-pos-ocupacao-em-habitacao-utilizando-unity3d-e-blender.html>. Acesso em: 24 agot. 2017.

CHERCHIGLIA, Leticia. Desenvolvimento de livros eletrônicos interativo para tablet sobre temática regional mineira. 1maginari0, 2012.Disponivel em: <http://www.1maginari0.art.br/wp-content/uploads/2015/03/Monografia-POC2-Let%C3%ADcia-Lana-Cherchiglia.pdf> Acesso em: 24 mar. 2018.

CLUA, Esteban W. G; BITTENCOURT,João Ricardo. Desenvolvimento de Jogos 3D: Concepção, Design e Programação. Scribd. Disponivel em: <http://www2.ic.uff.br/~esteban/files/ Desenvolvimento %20de%20jogos%203D.pdf >Acesso em : 20 Jan.2018.

DAMASCENO,Valder. Jogos para evangélicos – Games com temas bíblicos ou sobre cristianismo. Gospelmais, 2011.Disponivel em <https://dicas.gospelmais.com.br/jogos-para-evangelicos-games-com-temas-biblicos-ou-sobre-cristianismo.html> Acesso em : 29 mai. 2018.

GOSPELMAIS. Empresa anuncia criação de jogo de videogame para contar a história do rei Davi.Gospelmais, 2014.Disponivel em: <https://noticias.gospelmais.com.br/jogo-videogame-contar-historia-rei-davi-71885.html> Acesso em: 29 mai. 2018.

JACOBSEN, D R. et al. Jogos eletrônicos: um artefato tecnológico para o ensino e para a aprendizagem. Kinghost, 2013. Disponivel em: <http://sbem.web1471.kinghost.net/anais/XIENEM/pdf/962_1412_ ID.pdf. Acesso em: 14 fev. 2018.

MACHADO,Herinque.Unity 3D: Introdução ao desenvolvimento de games. Devmedia,2014. Disponivel em: < https://www.devmedia.com.br/unity-3d-introducao-ao-desenvolvimento-de-games/30653> Acesso em :20 abri. 2018.

MAIBERG, Emanuel. These Evangelical Twins Want to Make a Bible Video Game That Doesn't Suck. Motherboard, 2014.Disponivel em: <https://motherboard.vice.com/en_us/article/z4my53/the-evangelical-twins-who-want-to-make-a-bible-video-game-that-doesnt-suck> Acesso em: 29 mai. 2018.

MCDONALD, Emma. The Global Games Market Will Reach $108.9 Billion in 2017 With Mobile Taking 42%. Newzoo,2017.Disponivel em: <https://newzoo.com/insights/articles/the-global-games-market-will-reach-108-9-billion-in-2017-with-mobile-taking-42/> Acesso em: 15 fev. 2018.

MONTEIRO,Rafael. Veja como os gráficos dos jogos em 3D evoluíram nos principais consoles. TechTudo,2015Disponivel em: <http://www.techtudo.com.br/noticias/noticia/2015/11/veja-como-os-graficos-dos-jogos-em-3d-evoluiram-nos-principais-consoles.html> Acesso em: 22 fev. 2018.

REIS,Cleber. que é SketchUp? É fantástico!. Plataformacad,2017. Disponivel em: <https://www.plataformacad.com/o-que-e-sketchup/> Acesso em : 07 mai. 2018.

TAROUCO,L ,M, R .et al. Jogos educacionais. Ufrgs, 2004. Disponivel em:< http://www.virtual.ufc.br /cursouca/modulo_3/Jogos_Educacionais.pdf>.Acesso em:01 jun. 2018.

Published

07/06/2018

How to Cite

CARNEIRO, T. P. A.; SOUZA, S. M. de. 3D Electronic Game Research and Development for Christians. Research, Society and Development, [S. l.], v. 7, n. 9, p. e1079440, 2018. DOI: 10.17648/rsd-v7i9.440. Disponível em: https://rsdjournal.org/index.php/rsd/article/view/440. Acesso em: 29 may. 2022.

Issue

Section

Articles